Michel Schöpping | studieleider Sound design

Michel haalde zijn doctoraalexamen muziekwetenschap aan de Rijksuniversiteit Utrecht. Hij werkte onder meer als docent muziek in het middelbaar onderwijs en als koordirigent. Vanaf 1978 is hij werkzaam als componist, sound designer en re-recording mixer voor films als:
Bloody Mondays and Strawberry Pies (Coco Schreiber, Gouden Kalf Beste Documentaire 2008)
Khadak (Peter Brosens en Jessica Woodworth, Venetië Filmfestival, winnaar Golden Lion of the Future 2006)
De helaasheid der Dingen (Felix van Groeningen, Cannes Filmfestival Un Certain Regard 2009)
Schastye Moe (Sergei Loznitsa, Cannes Film Festival competitie 2010)
Altiplano (Peter Brosens en Jessica Woodworth, Cannes Filmfestival nominee Grote Prijs Semaine de la Critique 2009)
Vivan las Antipodas (Viktor Kossakovski, European Film Awards nomine
e 2011)
The Broken Circle Breakdown (Felix van Groeningen, Oscar Nominatie 2014)
Donbass (Sergei Loznitsa, Cannes Film Festival Regie Prijs un Certain Regard)
Home (Fien Troch, Venetië Filmfestival, winnaar beste regie, nominee Beste Film Horizon Awards)
Instinct (Halina Reijn, Competitie Locarno Filmfestival 2019)
Berlin Alexanderplatz (Burhan Qurbani, Filmfestival Berlijn Competitie 2020). 

Daarnaast was hij trainer bij het Torino Filmlab en EP2C. Sinds 2007 is Michel docent aan de Filmacademie en sinds 2021 studieleider van de studierichting Sound Design.

Jillis Molenaar | docent Sound design

Jillis begon zijn studie op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en studeerde daarna door op de Filmacademie, afdeling Sound Design. Na zijn afstuderen in 2003 verzorgde Jillis geluidsopnames en sound design voor diverse documentaires. (o.a. Untertage, 4-Elements, There is no Blue, Without Yellow and Orange, Life@Lowlands, Gevallen Engel, 3 Kameraden, Vandaag is net als Gisteren, Dansmariekes, Dik, Grote Genade en Sevko). Daarnaast was hij ook verantwoordelijk voor de geluidsopnames en/of de geluidsmontage voor korte fictiefilms en dramaseries. (Electriek, De Laatste Dag, Taxi656). Films waaraan hij werkte werden mede vertoond op verschillende nationale en internationale filmfestivals. Sinds 2015 is Jillis als docent verbonden aan de Filmacademie.

Giel van Geloven | docent Sound design

Giel studeerde in 1999 af aan de Filmacademie (Sound design). Sindsdien werkt hij als sound designer en re-recording mixer aan speelfilms (o.a. Broeders, Supernova, Matterhorn, Simon), dramaseries (o.a. Hollands Hoop, Ramses, De Daltons, A’dam E.V.A.) en documentaires (o.a. Wad, The Good Terrorist, De Leugen). Sinds 2019 is Giel docent aan de Filmacademie. 

Kaveh Vares | docent sound design & studieleider Master Composing for Film

Kaveh is vooral bekend als een veelzijdig componist die muziek schrijft in veel verschillende stijlen en disciplines. Hij werkt met orkesten en ensembles, met dans en theater en met films en televisieseries. Naast componist is Kaveh artistiek leider van de masteropleiding componeren voor film aan het conservatorium van Amsterdam. Hij doceert sounddesign en ontwikkelt cursussen en workshops over geluid en muziek voor jonge filmmakers van de Nederlandse Filmacademie.

Tessa Fransen | docent Sound design

In 2017 studeerde Tessa Fransen af aan de Filmacademie in de richting Sound Design. Daarna is ze voornamelijk werkzaam geweest op de set voor projecten als The Hitmans Body Guard, Instinct, Anne Plus en Pleasure en verzorgde ze de geluidsopnames van verschillende documentaires. In de tussentijd is Tessa ook werkzaam geweest in de politiek. 

Sinds september 2022 versterkt zij het team van Sound design op de Filmacademie. 

Gastdocenten en coaches

Onder andere: Cilia Erens, Frank van der Weij, Vladimir Rakic en Evelien van der Molen. 

Delen