Pieter Christiaans

Pieter Christiaans

Course
Production design
Class
2018
Website
www.pieterchristiaans.nl
Email
pieter@pieterchristiaans.nl

Pieter Christiaans (1993) groeide op in Brabant en verbouwde als tienjarige wekelijks de garage van zijn ouders om de setjes uit zijn lievelingsfilms na te maken. De fascinatie voor decor en het visueel vertellen van een verhaal hield stand en in 2014 behaalde hij dan ook zijn diploma voor decorvormgeving aan het Sint Lucas in Boxtel. Daar specialiseerde hij zich in het ambacht van ontwerpen, SketchUp en decorbouw, allen binnen het kader van commerciële opdrachten, strikte tijdsplanningen en begrotingen.

Tijdens zijn studie aan de Filmacademie specialiseerde hij zich in setdesign met grote kennis van software (Photoshop, SketchUp, ontwerp op papier als digitaal) maar ontwikkelde hij ook gevoel voor special props en rekwisieten. Parallel aan zijn studie aan de Filmacademie werkte hij als freelancer aan verschillende Nederlandse producties, als grafisch ontwerper van speelfilm In Blue (2017, Jaap van Heusden) en Van God Los: Kerstcadeau (2017, Giancarlo Sánchez, Urszula Antoniak), beide onder leiding van Jorien Sont en televisiefilms Vind die domme trut en gooi haar in de rivier (2017, Ben Brand) onder leiding van Lieke Scholman. Als special propmaker werkte hij mee aan Nocture (2018, Viktor van der Valk) en Wij (2018, Rene Eller) onder leiding van Myrte Beltman.

In 2017 liep hij stage bij production designer Florian Legters, waarbij hij meewerkte aan verschillende producties, waaronder de mateloos populaire serie De Luizenmoeder (2018, Jan Albert de Weerd) en romantische komedie Huisvrouwen Bestaan Niet (2018, Aniëlle Webster). Daarnaast was hij, samen met Legters, betrokken als creatief producent bij de ontwikkeling van een twaalftal korte videoproducties voor de 7 hectare uitbreiding van een nieuw attractie- en verblijfsgebied van Attractiepark Toverland.
In 2018 studeerde Pieter af met het production design voor Dante vs. Mohammed Ali (2018, Marc Wagenaar) en als setdresser en rekwisiteur van Tot het einde van de wereld (2018, Florence Bouvy). Na de opleiding wil Pieter zich graag verder bekwamen binnen het art department.

Back to list
Share