De eindexamenkandidaten camera/licht maken aan het eind van hun studie, samen met studenten uit de andere vakrichtingen en met cursisten van de eenjarige cursussen, een (fictieve) commercial. Zij kozen dit jaar zelf een product of onderwerp en ontwikkelden het concept voor een commercial.
Dit jaar zijn er zes commercials gemaakt over de meest uiteenlopende onderwerpen: auto’s, lingerie, vibrators, ecologisch wasmiddel, het goede doel en frisdrank.
De meest geslaagde commercial wordt tijdens het eindexamenfestival van Lichting 2011 bekroond met de VCP Kodak Student Commercial Award.
- Jaar
2011
- Crew
Amongst the Flowers – Christian Paulussen
Doe een Wens – Tim Kerbosch
LELO – Hayo van Gemert
Smaak zit in de Genen - Alex Wuijts
Too hot to wait – Sanne van Rossum
Verfrissend A&W Root Beer – Ernst Herstel
Metveel dank aan: VCP, Kodak, Taco Arts (Postoffice), Cor den Boer, Marie
lou Florisson, Rob van den Idsert, Bas Pinkse (25FPS), Jacques Vereecken
(Caviar), Camera Rentals, Het Licht, Condor, Cineco, Drive Yourself,
Jonathan Herman, Mick van Rossum, Rutger Storm